zondag 23 december 2012

DIY pearl collar



Het is bijna tijd om te feesten! Plots besefte ik deze week dat ik nog geen gepaste kledij heb voor Kerst en Nieuwjaar. Typisch! Tijd om een outfit te kopen had ik niet, dus besloot ik maar zelf aan de slag te gaan met de kleren die ik heb.


Aangezien ik in de mood was een kraagje te “pimpen” zocht ik op Google naar gepaste afbeeldingen hiervan.  Ik kwam weer terecht op de blog van Love Maegen waar ik eerder ook de DIY van de YSL caged sandals spotte. Ze heeft een gave om van gewone spullen iets fantastisch te maken.

Zo versierde ze een simpel kraagje met parels en maakte ze dit:



…And then I fell in love.  Ik wou dat ze exact dezelfde hemden in de winkel verkochten, maar helaas. Dus besloot ik deze DIY zelf uit te testen. 


Wat ik heb gebruikt:

  • Een hemdje (De mijne komt van 3suisses)
  • Knoopjes
  • Parels in verschillende maten (Gehaald bij Veritas)
  • Parels van een oude armband
  • Oude oorbellen 
  • Naald en draad 
 


    Hoe mijn kraagje tot stand kwam:

    Ik bevestigde eerst de grotere stukken zoals de oorbellen en knoopjes op het kraagje.Vervolgens naaide ik de parels hier omheen. Deze hebben verschillende maten dus probeerde ik af te wisselen. 

    Het is trouwens handig als je weet welk oppervlak je zal versieren. Daarom teken je best met een potlood een lijn (recht of golvend) tot waar je zal versieren. Ik koos ervoor om mijn kraagje aan beide kanten niet gelijk te versieren voor een asymmetrisch effect.


     
    En dat is het eigenlijk, enkele uren en veel geduld later kwam ik tot dit resultaat: 





    Et voilaaaaa! Mijn simpel hemdje is nu omgetoverd tot een ideaal item voor een feestje. Zelfs na de feesten kan ik dit stuk ook meer casual maken door het op een simpele jeans te dragen. 

    Fijne Feesten!


    Enjoy,

    Xoxo
    Luana

    Geen opmerkingen:

    Een reactie plaatsen