zondag 13 januari 2013

DIY Céline shirt



Verschillende celebrities werden er al mee gespot en in “blogland” is het een fenomeen: de “Céline shirt” van het Frans modehuis Céline. Een simpel wit t-shirt met “Céline Paris” op. Simpel en ideaal om te combineren met een blazer, stoere jeans en een statement necklace. Kostprijs? Ongeveer 200 euro, whattt?! Damn :(…



MAAR een ware fashionista laat zich niet afschrikken. Neen, ze duikt in haar kast voor een oud t-shirt (of in de kast van haar vriend of broer, zoals ik) en ze maakt er gewoon zelf een. Dus heb je er een gevonden? Check! Dan heb je alleen nog maar het volgende nodig:

  • T-shirt transferpapier (vind je in de Hema)
  • Schaar
  • Strijkijzer
  • Keukendoek
  • Printer

    Lets start!

    Je kan op het internet zelf een logo van de Céline shirt zoeken. Deze moet je wel spiegelen op je computer voor je het afdrukt op transferpapier, want anders zal het omgekeerd op je t-shirt komen te staan. 

    Maar om het gemakkelijk te maken: de gespiegelde versie van het logo kant en klaar. Je hoeft het alleen nog maar op gewenste grootte afdrukken.


    Leg het transferpapier zo in je printer dat er geprint wordt op de witte kant. Knip het logo uit, maar let erop dat je niet helemaal knipt tot tegen de letters. Laat een spatie van ongeveer 2mm tussen de letters en waar je knipt.

      
    Hetgeen je nu uitgeknipt hebt leg je met de bedrukte kant naar beneden op de gewenste plaats op je shirt. Leg hier een keukendoekje over en strijken maar! Doe dit  ongeveer 60 seconden met draaiende bewegingen. Strijk de randen goed om zeker te zijn dat je logo niet zal loskomen achteraf.


    Haal je keukendoek eraf en laat enkele minuutjes afkoelen. Verwijder hierna voorzichtig het transferpapier (spannend!)… en aanschouw je resultaat! Voilaaaaa, zoals je ziet, is het snel, goedkoop en zeer fashionable!

     

    Hier een voorbeeld van hoe ik de shirt het liefst draag:


    PS: Ik raad jullie aan om voor deze DIY geen bakpapier te gebruiken ipv een keukendoek. Ik had op het internet gelezen dat dit ook kon en evengoed zou werken. Wel, niet dus! Dit is wat er tijdens mijn eerste poging gebeurde dankzij het bakpapier… Oh well.


    PS: Deze en andere leuke DIY's kan je terugvinden op Girlscene.
     
    Enjoy,

    Xoxo
    Luana

    11 opmerkingen:

    1. Ik heb het gedaan met een WATP logo, alleen door mijn geklungel (print aan de keukendoek) ging het een beetje mis. Is er een manier om het er weer af te krijgen?

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Dit werd het dus :( (ik heb geprobeerd te krabben, maar dat ging niet echt goed)
      http://i46.tinypic.com/1y4tv7.jpg

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Oei, superspijtig dat dit gebeurd is. Ik denk niet dat het eraf zal gaan aangezien transferpapier gemaakt is om erop te blijven zitten...

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Mijn eerste topje kan dus de prullenbak in, maar mijn tweede is gelukkig wel goed gegaan.
        http://tinypic.com/r/163zt0/6

        Alleen kraakt de print nogal als je het uitrekt (bij aantrekken). Gebeurt dat altijd?

        Verwijderen
    4. Deze DIY is dus helemaal van girlscene.nl: http://www.girlscene.nl/p/9702/diy_celine_shirt
      jammer dat je niet de moeite neemt om een eigen post te maken/schrijven...

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Ook heel erg jammer dat jij niet de moeite neemt om de bronvermelding op Girlscene te lezen... Daar staat namelijk mijn blog als bronvermelding ;)

        Verwijderen
      2. En moest het u interesseren, de onderstaande posts op Girlscene zijn ook oorspronkelijk afkomstig van deze blog

        http://www.girlscene.nl/p/9632/diy_fashion_socks
        http://www.girlscene.nl/p/9990/diy_gossip_girl_butterfly_wall
        http://www.girlscene.nl/p/9814/diy_iphone_covers

        Verwijderen
    5. Hey, echt leuk gedaan. ga ik ook proberen!
      maar mag ik vragen waar jou ketting van is?
      die is echt heel gaaf!

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Hey, dank je wel! Ik heb de ketting afgelopen oktober in de Zara gekocht. Succes met de diy! Xoxo Luana

        Verwijderen
    6. Heey echt super leuk gedaan en ik ga het ook proberen:D
      Heb jij een shirt of een trui gebruikt? Want op die laatste foto lijkt
      het een wat dikkere stof.

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Dag Bianca, ik heb gewoon een oud katoenen t-shirt gebruikt. Op de foto kan het inderdaad anders lijken. Veel succes met het maken van deze diy :D! Xoxo Luana

        Verwijderen