woensdag 6 februari 2013

DIY Gossip Girl butterfly wall


Gossip Girl… aaaah de serie die mijn hart sneller deed slaan door de fenomenale outfits, sappige roddels en schoon volk! Zo spijtig dat de serie afgelopen is. Maar nadat ik de laatste aflevering zag, vond ik dat het hier niet mocht stoppen. Neen, Gossip Girl mag dan wel afgelopen zijn, maar de serie vormt nog steeds een grote bron van inspiratie voor velen! Zo ook voor mij, want remember this one?


Jawel, dit is de befaamde butterfly wall in Serena’s slaapkamer… en nu ook in de mijne!

Nadat ik een tijdje geleden oude posters van mijn slaapkamermuur haalde kwam er wat verf mee af, OOPS! Zin om mijn hele muur terug te verven? Nope. Daarom doen een paar vlinders dienst om deze plekken te verbergen. Plekken weg PLUS een leuke muur erbij. Win-winsituatie CHECK!

Zin om zelf een Butterfly Wall te maken? Zorgt dan voor volgende benodigdheden:
  • Schaar
  •  Rond stuk papier
  •  Gekleurd papier
  •  3D lijm dots (van de Action) of dubbelzijdig plakband



Kies gekleurd papier voor de vlinders. Een kleur dat uitspringt t.o.v. je muur is het best. Ikzelf heb voor een donkere tint gekozen omdat dit het best past bij de rest van de kamer.

Eens je een kleurtje gekozen hebt ga je op het internet opzoek naar vlinders… of course ;). Google overlaadt je met voorbeelden als je “butterfly stencil” ingeeft. Druk deze vlinders vervolgens af in verschillende maten op je gekleurd papier. Ikzelf heb gekozen voor 3 verschillende vlinders in 3 maten. Dit zorgt voor een dynamischer en vloeiender effect

Trommel hierna enkele slachtoffers op om te helpen met knippen… Ha serieus, want het is best veel werk! Klaar met knippen? Leg je schaar dan nog niet weg alvorens je een cirkel uitgeknipt hebt.

Bevestig de cirkel op je muur. Plak de lijm dots op de vlinders en plak ze dan rondom de cirkel.

 
 


Hierna is het gewoon een kwestie van naar buiten toe werken. Hou een ovaal voor ogen en zorg dat de meeste vlinders hierin zitten. Check onderstaande afbeelding om te zien wat ik bedoel.


Verder is het simpel, je plakt tot je het goed vindt. Eens ik vond dat de meeste plekken bedekt waren en het er super uitzag ben ik gestopt. En voila, zie hier het resultaat! Absolutely LOVE it!

diy butterfly wall

diy butterfly wall
diy butterflies

PS: Mocht je dezelfde vlinders als ik willen gebruiken, hieronder staan ze. Je hoeft ze enkel nog in verschillende maten af te drukken, that's it!




PS: Deze en andere leuke DIY's kan je terugvinden op Girlscene.

Have fun,

Xoxo
Luana

10 opmerkingen:

  1. Ohhh hier was ik zoooooo lang naar op zoek, meid, je bent een held! Bedankt! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt zo gaaf! Ga ik echt proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi !
    blijven de lijm dots goed aan je muur kleven?

    xoxo stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Stephanie,

      Tot nu toe blijven de dots nog allemaal goed plakken tegen mijn muur. Maar als ik het opnieuw zou doen, dan zou ik wel kleine stukjes kneedlijm gebruiken van Pritt ofzo. Omdat als je deze verwijdert je muurverf normaal gezien niet mee loskomt. Dat is bij de lijmdots dus wel zo. In mijn geval was dat niet erg, er waren al stukjes verf van mijn muur en de muur wordt binnenkort terug geverfd…

      Xoxo
      Luana

      Verwijderen
    2. Hey bedankt voor het snelle antwoord!

      Ik ga er zo meteen aan beginnen, maar heb je enkel de 3 vlinders genomen die gepost hebt of nog eens grote en kleine afgedrukt?

      Gebruik je gewoon tekenpapier of kaftpapier?

      xoxo steph

      Verwijderen
    3. Ik heb deze 3 vlinders gebruikt, maar heb ze wel alle 3 in telkens 3 verschillende maten afgedrukt. Een tip: je hebt vooral veel kleintjes nodig voor in het midden. Het papier dat ik gebruikt heb is gewoon papier.

      xoxo

      Luana

      Verwijderen
  4. http://www.girlscene.nl/p/9990/diy_gossip_girl_butterfly_wall Ik weet niet wie er eerder was maar een van jullie is niet eerlijk geweest. Misschien doe je er iets mee, misschien niet, kijk maar.

    BeantwoordenVerwijderen